پرسش مهر




   پرسش مهر


   پرسش مهر98-97 ریاست محترم جمهوری دکتر حسن روحانی
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

وب‌سایت توسط هنرآموزان کامپیوتر و خیاطی هنرستان کاردانش حجاب معمولان، مریم محمدی و آزاده مؤید در راستای پاسخ به پرسش مهر 98-97 ریاست محترم جمهوری و تبادل نظر با دوستان ایجاد گردیده است.
لينك دوستان
آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» مهارتهای زندگی

اصطلاح مهارت در معانی مختلفی به کار رفته است. وقتی می‌گوییم کسی مهارت انجام کاری را دارد به این معنی است که او توانایی‌های لازم برای انجام صحیح آن کار را دارد. بر این مبنا و با توجه به معنای مختلف مهارت، از مهارت‌های زندگی تعاریف مختلفی ارائه شده است.

مهارت‌های زندگی، مهارت‌هایی هستند که برای افزایش توانایی‌های روانی – اجتماعی افراد آموزش داده می‌شوند و فرد را قادر می‌سازند که به طور موثر با مقتضیات و کشمکش‌های زندگی رو به رو شود.

” مهارت‌های زندگی یعنی ایجاد روابط بین فردی مناسب و موثر، انجام مسئولیت‌های اجتماعی، تصمیم‌گیری‌های صحیح، حل تعارض‌ها و کشمکش‌ها بدون توسل به اعمالی که به خود یا دیگران صدمه می‌زنند. “

سازمان بهداشت جهانی در تعریفی دیگر مهارتهای زندگی را توانایی انجام رفتار سازگارانه و مثبت به گونه‌ای که فرد بتواند با چالش‌ها و ضروریات زندگی روزمره خود کنار بیاید، تعریف کرده است.

پژوهشهای بیشماری نشان داده‌اند که بسیاری از مشکلات و اختلالات روانی عاطفی ریشه‌های روانی اجتماعی دارند. برای مثال در زمینه سوء مصرف مواد مشخص شده است که چهار عامل عزت نفس پایین، ناتوانی در بیان احساسات، فقدان مهارتهای ارتباطی و تاثیر پذیری اجتماعی با این مشکل ارتباط دارند.

بنابراین انسانها برای مقابله سازگارانه با استرسها ، موقعیت‌های مختلف و تعارض‌های زندگی به یک سری مهارتهای فردی و اجتماعی نیاز دارند که آنان را در کسب این توانایی تجهیز نماید. این مهارتها بسیار زیربنایی بوده و در فرآیند رشد و تحول شکل می‌گیرند.

با توجه به موارد ذکر شده ، سازمان جهانی بهداشت در سال ۱۹۹۳ به منظور ارتقای سطح بهداشت روانی و پیشگیری از آسیبهای روانی اجتماعی برنامه‌ای را با عنوان ” آموزش مهارتهای زندگی” تدارک دید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نويسنده : مریم محمدی | تاريخ : پنج شنبه 27 دی 1397برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب